Agencija za privatizaciju u Federaciji Bosne i Hercegovine
Agencija za privatizaciju u Federaciji Bosne i Hercegovine (APF) je specijalizirana organizacija Federacije Bosne i Hercegovine koja obavlja stručne, savjetodavne, promotivne, edukativne i druge poslove u vezi sa privatizacijom.

U okviru svoje nadležnosti, APF inicira i sudjeluje u pripremi i donošenju zakona i drugih propisa iz oblasti privatizacije, surađuje sa resornim ministarstvima, kantonalnim agencijama za privatizaciju kojih u FBiH ima deset. Osnovni zadatak APF je da provodi postupak privatizacije preduzeća iz svoje nadležnosti.

Statut Agencije za privatizaciju u Federaciji Bosne i Hercegovine možete preuzeti ovdje:

 Statut Agencije za privatizaciju u FBiH

     Izmjene statuta, Službene novine41/18

     Izmjene statuta, Službene novine35/18


Širokom obimu poslovanja, prilagođena je i organizacijska šema APF-a:
 

Upravni odbor :

  • Marinko Bošnjak, predsjednik
  • Jelena Trutina, zamjenik predsjednika
  • Zijo Demirović, član
  • Adnan Mujagić, član
  • Zlatan Dedić, član

Nadzorni odbor:

  • Amela Mustafić, predsjednik
  • Muradif Husić, član
  • Mladenka Bošković, član

Direktor APF

Amer Bekrić

e-mail:  

amer.bekric@apf.gov.ba


Zamjenik direktora APF

Drago Vrbić

e-mail: drago.vrbic@apf.gov.ba


Kontakt:

Agencija za privatizaciju u Federaciji BiH

Maršala Tita 7

Sarajevo

Tel:  +387 33 586-231

Fax: +387 33 586-234


Pomoćnici direktora APF

Fikret Talić, pomoćnik direktora za prodaju

e-mail: fikret.talic@apf.gov.ba

Tel: +387 33 586-238

Jakov Gavran, pomoćnik direktora za pravne poslove

e-mail: jakov.gavran@apf.gov.ba

Tel: +387 33 586-254

Zinaida krvavac, pomoćnik direktora za pasivni podbilans

e-mail: zinaida.krvavac@apf.gov.ba

Tel: +387 33 586-240
 

Senad Rahimić, savjetnik direktora

e-mail: senad.rahimic@apf.gov.ba

Tel: +387 33 586-257



U okviru APF osnovane su sljedeće organizacione jedinice:

Sektor za prodaju

Nadležnost:

  • prati i nadzire provođenje zakona i drugih propisa iz oblasti privatizacije;
  • inicira i učestvuje u pripremi za donošenje, izmjene i/ili dopune zakona i drugih propisa iz nadležnosti sektora;
  • obrađuje i priprema za usvajanje programe privatizacije i početne bilanse stanja preduzeća iz nadležnosti Agencije;
  • priprema, objavljuje i provodi postupak prodaje državnog kapitala u preduzećima iz nadležnosti Agencije raspoloživim metodama u velikoj privatizaciji;
  • priprema, objavljuje i provodi postupak prodaje državnog kapitala u preduzećima sa spornim pravima, stvarima, obavezama i kapitalom iz nadležnosti Agencije;
  • priprema, objavljuje i provodi propisane procedure i aktivnosti kod prodaje državnog kapitala putem berze;
  • učestvuje u provođenju aktovnosti u vezi sa podjelom preduzeća na tehnoekonomske cjeline;
  • učestvuje u provođenju aktivnosti u vezi sa dokapitalizacijom preduzeća;
  • učestvuje u porovođenju aktivnosti u vezi sa promjenom strukture preduzeća, zaključivanjem ugovora o zajedničkom ulaganju, spajanju ili pripajanju;
  • u saradnji sa preduzećima, vrši prodaju predmeta i udjela iz imovine predzueća koja su u nadležnosti Agencije, po uslovima male privatizacije;
  • obavještava nadležne institucije (organe) o zakljućenom kupopordajnom ugovoru u skadu sa Pravilnikom o obavljanju kontrole-nadležno Ministarstvo rada i socijelane politike, ZK ured nadležnog suda općine, Registar vrijednosnih papira, registar društva nadležnog suda i Savez samostalnih sindikata;
  • priprema odgovarajuće akte u vezi sa poslovima iz nadležnosti Sektora za prodaju;
  • poduzima aktivnosti u privlaćenju i oćuvanju interesa domaćih i stranih investitora za privatizaciju preduzeća iz nadležnosti Agencije;
  • sarađuje sa predstavnicima domaćih i međunarodnih institucija u oblikovanju strategije privatizacije sektora infrastruktire (javna i komunalna preduzeća);
  • koordinira aktivnosti Agencije u saradnji sa domaćim i stranim institucijama koje daju podršku procesu privatizacije;
  • vrši analizu složenih kompanija;
  • koordinira aktivnosti saradnje Agencije sa Ministarstvima, kantonalnim agencijama i drugim domaćim institucijama bitnim u procesu privatizacije;
  • vrši usaglašavanje međusobnih odnosa preduzeća koja iskazuju ista prava, obaveze i kapital;
  • predlaže angažovanje ovlaštene revizorske kuće za izradu revizije sporne strukture kapitala/imovine preduzeća;
  • daje ocjenu i mišljenje na nalaz ovlaštene revizorske kuće o izvršenoj reviziji;
  • obavlja i druge poslove koje mu povjeri direktor.


Sektor za pasivni podbilans

Nadležnost:

  • prati i nadzire provođenje zakona i drugih propisa iz oblasti pasivnog
  • podbilansa;
  • inicira i učestvuje u pripremi za donošenje, izmjene i/ili dopune zakona i drugih
  • propisa iz oblasti pasivnog podbilansa;
  • učestvuje u izradi prijedloga općih i pojedinačnih akata iz oblasti pasivnog
  • podbilansa;
  • obavlja poslove u vezi sa pasivnim podbilansom preduzeća iz nadležnosti
  • Agencije;
  • sprovodi aktivnosti na iznalaženju modaliteta u rješavanju pasivnog podbilansa;
  • vodi i ažurira Centralni registar stvari, prava i obaveza iz pasivnog  podbilansa;  
  • sarađuje sa svim relevantnim  institucijama u vezi sa stvarima, pravima i obavezama 
  • iz pasivnog podbilansa;
  • istražuje i evidentira stvari i prava preduzeća koja nisu iskazana  u početnim 
  • bilansima (aktivnom i pasivnom) i preduzima aktivnosti na sticanju prava nad   
  • stvarima i pravima iz pasivnog podbilansa koji jesu i/ili nisu iskazani
  • u početnim bilansima;
  • inicira pokretanje postupka protiv lica koja su bespravno uzurpirala stvari i
  • prava i podnošenje prijava protiv lica koja nisu u početnim bilansima iskazali
  • stvari i prava u skladu sa zakonom;
  • utvrđuje način realizacije prava iz pasivnog podbilansa;
  • koordinira rad kantonalnih agencija na poslovima pasivnog podbilansa i
  • prikupljanju dokumentacije;
  • vrši pripremu i prodaju stvari i  prava iz pasivnog podbilansa; 
  • obavlja i druge poslove koje mu povjeri direktor, a u odsutnosti direktora zamjenik 
  • direktora.

Sektor za pravne poslove 

Nadležnost:

  • prati i nadzire provođenje zakona i drugih propisa iz oblasti privatizacije, radno zakonodavstvo i drugu regulativu vezanu za rad Agencije za privatizaciju u Federacije BiH; 
  • inicira i učestvuje u pripremi za donošenje, izmjene i/ili dopune zakona i drugih propisa iz oblasti privatizacije;
  • učestvuje u izradi prijedloga općih i pojedinačnih akata iz oblasti privatizacije, kao i drugih akata iz nadležnosti Agencije;
  • učestvuje u pripremi ugovora iz nadležnosti Agencije;
  • na osnovu punomoći direktora obavlja poslove zastupanja Agencije u upravnim i sudskim postupcima;
  • obavještava nadležno ministarstvo i Registar nadležnog suda, a ako je predmet kupoprodaje bilo dioničko društvo i Komisiju za vrijednosne papire i Registar vrijednosnih papira o raskidu kupoprodajnog ugovora;
  • prati rokove, uslove izvršenja ugovornih obaveza iz kupoprodajnih ugovora i koordinira aktivnost „Add hoc“ komisija za kontrolu izvršenja obaveza iz kupoprodajnih ugovora;
  • daje pravna mišljenja i upute drugim osnovnim organizacionim jedinicama u vezi sa pojedinačnim pravnim aspektima konkretnih programa privatizacija, početnih bilansa stanja i ugovora vezanih za kupoprodaju državnog kapitala i imovine te drugih procesa koji rezultiraju promjenom vlasničke strukture privrednih društava u skladu sa nadležnošću Agencije; 
  • sarađuje se kantonalnim agencijama za privatizaciju u vršenju određenih poslova iz svoje nadležnosti;
  • učestvuje u obradi općih i pojedinačnih akata vezanih za unutrašnju
  • organizaciju Agencije i prava radnika iz radnog odnosa, te učestvuje u
  • usklađivanju i ustrojavanju normativnih akata Agencije;
  • priprema materijale za sjednice Upravnog i Nadzornog odbora;
  • organizuje ili obavlja poslove nabavke roba i usluga;
  • vodi personalne, kadrovske i druge poslove iz oblasti radnih odnosa; 
  • vodi poslove održavanja računarske mreže i pojedinačnih jedinica i druge
  • informatičke opreme;
  • izrađuje i koristi informatičke programe za poslove vezane za  
  • privatizaciju i druge aktivnosti Agencije;
  • formira potrebne baze podataka;
  • vodi poslove informatike za potrebe Agencije;
  • vodi poslove dizajniranja i analiziranja baze podataka;
  • planira, dizajnira, izvodi i primjenjuje aplikacijska rješenja za
  • potrebe Agencije;
  • održava i unapređuje baze podataka;
  • priprema prezentacije, brošure i druge promotivne materijale;
  • organizuje konferencije za štampu i interviue direktora;
  • organizuje i stara se o blagovremenoj pripremi podataka i drugih materijala i po potrebi učestvuje u njihovoj pripremi za istupanje direktora u javnosti;
  • daje informacije po zahtjevu u skladu sa Zakonom o slobodi pristupa informacijama;
  • obavlja i druge poslove koje mu povjeri direktor, a u odsutnosti direktora zamjenik direktora.